maanantai 2. maaliskuuta 2015

Asiakaspalvelu, helpdeskit ja niksipirkka

Luulin keksineeni jotain, kun hoksasin, että yritysten palvelunumeroista saa vastauksen näppärästi kymmenen kertaa nopeammin näin: 

Niiden "paina yksi, jos haluat jotain. Paina kaksi, jos et tiedä itsekään..." ja niin edelleen -taiteilujen lomassa jossain kuuden minuutin jälkeen tulee "tryck sitäjatätä om du vill" svenskaksi. 

Painat sitä, niin jonotusaika putoaa puolesta tunnista puoleen minuuttiin. Puhelimeen vastaa Camilla Vaasasta gudaa. Mutta kun  sanot, että täällä on Haukilahti Härmästä terve, niin ei se uskalla lyödä luuria korvaan. Suoraan kysymykseen "puhuksää suomea" se vastaa kuitenkin myöntävästi, vaikkakin vähän ehkä hämillään ja murtaen.

Mutta tämä on vanha juttu. Nyt, kun kaikkien tuntema Itella on vaihtanut tutun nimensä käsittämättömään muotoon "Posti", heidän puhelinpalveluunsa on tullut uusi kiemura jonnekin neljännen minuutin jälkeen: "Paina 5, jos haluat osallistua asiakastyytyväisyyskyselyyn puhelun jälkeen".

Paina sitä, niin vastausaika lyhenee puolesta tunnista kolmeen sekuntiin!

Testattu on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti